tisdag 11 december 2012

Tänk inte på döden men ha den i tanken ändå

Julen är snart här. Mindre än två veckor kvar faktiskt. Men ändå känns den så långt bort. Kanske inte tidsmässigt, för egentligen önskar jag att det var en månad kvar för det är sååå mycket som ska fixas i kursen jag går i nu att jag inte hinner med. Är så glad att klapparna redan är inhandlade (och pengar redan spenderade). Känner sympati för er som inte är klara. Men än finns tid! ...Eller? Detta inlägg skapat helt med anledning att fly från plugget. Har pluggat hela helgen (och jobbat) men ändå känns det inte som att jag kommit någonvart. Kan kanske ha pluggat på fel saker men nu är jag där jag är och får klara mig så bra jag kan. Var på adventsfika som hölls av bostadsrättsföreningen. Jag, Emil och flera gamla människor! Mysigt :) Jag tycker de är riktigt trevliga. Däremot insåg en av mina grannar att denna åldern är hemsk. Och jag måste erkänna att anledningen hon nämnde har jag faktiskt aldrig tänkt på (och den skrämde mig lite faktiskt). Anledningen hon gav var att det är nu som alla ens vänner går bort. Nyss avled en av hennes närmaste vänner som hon haft i alla dessa år och jag kan så förstå att man inte vill vara med på sin väns begravning oavsett dödsorsak. Visst att man ska vara med om sina föräldrars död, men sina vänners? Eller i alla fall om de dör före än. Och kanske lever man så länge att ens syskon går bort före en. Detta är saker jag som sagt inte tänkt på innan och nu när jag tänker på det så hoppas jag att jag inte blir så gammal att alla lämnat en. Gammal vill jag bli men inte FÖR gammal ;) Och inte nog med att mormor snackar om att hon snart tänkt kola (dö), utan nyss kom mamma också och slängde ur sig att hon tackar att hon fått oss i hennes liv och att hon kommer spöka runt EMIL om han inte e redig. Och detta kom ur henne innan hon skulle på ett plan till ett varmare land. Det känns ju skönt för mig att sitta här på jorden och koppla av (om man tar bort allt plugg) när mamma pratar om döden och är flera kilometer upp i luften. Tack mamma! Får hoppas att hon inte sa ngt liknande till min yngste bror. Märker sedan när jag ska plugga med honom om han gråter eller ej haha. Nej, nu ska jag fortsätta plugga. Men vad jag vill säga är att man inte ska ta någon för givet för helt plötsligt kan denne/-a lämna denna värld. Men jag kan vara lite glad för mormor har lovat att vara vid liv 10 år till (för att se sitt framtida barnbarnsbarn), men däremot har jag inte hört något från mamma :o! Hugs and Kisses Emsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar