Imorn åker jag upp för att dagen efter lämna Kaede och åka ner igen. Sommarkursen fortsätter nästa vecka på klubban i Fiskebäckskil och det ska bli spännande. Hoppas för Guds skull att vädret ändrar sig och solen kommer tillbaka dessa dagar vi ska vistas ute bland de marina miljöerna.
Kommer sakna alla något oerhört.
Maria och Lotta: Tiden gick så fort men vi hann ses några ggr iaf. Haft det väldigt trevligt och jag hoppas det kommer att gå bra för er båda inom ett ämne som vi för första gången fått smaka på vid samma tillfälle. Hurra för trion! Love u
Sandra: Så kul att se dig igen. Du är guld värd och jag hoppas kärleken löser sig. Du vet vad du vill...go for it! När jag kommer hem nästa gång får Tindra och Kaede träffas. Får se vem som vinner haha!
Cillan: Du är så go, hjärtat. Alltid lika kul att se dig. Med dig som sällskap blir inget tråkigt. Mycket kärlek till dig från mig.
Karro: Fick inte se så mycket av dig, vännen. Men nästa gång jag kommer ner får vi fixa en heldag tms. En stooooor kram till dig från lilla mig :)
Familjen: Älskar er alla. Har varit en fantastisk sommar, just för att jag fick spendera den med er. Nu drar jag men tro inte att ni slipper mig. Ni får döda mig först ;)
Sommarn har bjudit på mkt. Även en dejt, vilket gick väldigt bra. Har fått fjärilarna i magen att börja röra på sig igen och det är en enormt varm känsla. Man får bara hoppas att allt går....MIN VÄG haha!
Nej, men att våga sig på kärleken igen är inte något man bara gör. Men han är så underbar och man lever bara en gång.
Älskar er alla!
Hugs and Kisses
Emsan
fredag 30 juli 2010
onsdag 28 juli 2010
En tid av frustration och en längtan

Det är dumt att känna så här när man snart ska hem igen.
Men vad ska man göra. Kan ju inte bara sluta att känna. Eller bör jag?
Frustrerande när båda vill men tiden är knapp.
Vill så gärna ligga i din famn ute i det gröna och prata om allt och inget.
Som du sa "Jag tänker på dig. Är det dumt?", säger även jag.
Egentligen vet jag så lite om dig och det är väl där som stressen om tidsbrist tar vid.
Så lite tid och så mycket man vill veta innan man kan börja tänka på om det kommer att funka.
Fruktansvärt plågsamt och frustrerande.
Hur tänkte jag när jag hamnade i denna situation? Tänkte jag alls?
Ville bara ut och äta gott med en väninna och nu sitter jag här och....plågas av fjärilar i magen, framtida tårar och......aaah! Jag har sagt det innan och jag säger det igen...det är frustrerande!!
söndag 25 juli 2010
Förutsägbarhet ingår inte i Livet

Dagarna bara går och snart är det dags att sätta sig på skolbänken igen.
Men än är det några dagar kvar och jag försöker få in så mycket ny energi som det bara går.
Sommaren har varit bra, men kort. Skulle njutit lite mer om jag var klar med min insektssamling. Men tyvärr har jag några insekter kvar att fånga, vilket tynger ganska rejält på mina axlar.
Men jag har ingen annan att skylla på än mig själv. Förhoppningsvis hinner jag lite även uppe i Linköping när det blir dags att åka upp dit. Menmen...
Igår skulle jag på en dejt. Tyvärr blev han sjuk och ställde in.
Är man sjuk så kan man inget göra. Men visst blev man lite bitter när man gått hela dagen och varit nervös och sedan få reda på att det inte blir av. Nervositeten hade sugit ut all min energi, så istället såg jag en gammal Clintan-film ("Pale rider").
Får se om man hinner ses innan jag åker (på lördag). Jaja, livet ska ju inte vara enkelt.
Nu blir det att plugga lite arter för att sen äta en god sallad. Har ätit för mycket av mammas mat så i dagsläget ser jag ut som en rund, söt liten bakelse :)
Hugs and Kisses
Emsan
torsdag 15 juli 2010
Leta bortom horisonten och finn

Vad spännande detta ska bli.
Har en plan.
Men den får inte nämnas. För då kan det bli försent.
Sen så brukar inte mina planer inte gå ur verket om jag nämner dem, jag märkt.
Denna sommaren har gått så fort, men den har varit riktigt trevlig.
Har varit på ställen man aldrig besökt tidigare tillsammans med mamma min.
Hon är en underbar människa. Visst orkar man inte med henne ibland och man får tankar om att slå henne med stekpannan. Men i sin helhet är hon min mamma och jag älskar henne.
Har samlat på mig insekter lite här och var för mina studier. Försöker att inte döda insekter utöver min lista (eller om jag råker hitta en större än min förra), då de är levande varelser och ska studeras, inte utplånas.
Min mamma och min lillebror Erik har hjälpt mig i mitt sökande efter en komplett samling. Ännu är den inte klar, men är så tacksam för den enorma hjälpen. Tack <3
När jag kom ner hit till Göteborg sålde jag mitt guld jag hade som liggande i en kartong.
Skulle jag vetat att jag skulle få så mycket pengar för det så skulle jag sålt det tidigare. Men det kanske var för det bästa, för under sommarn har jag levt på dessa pengar. Har (svimma inte nu) köpt FYRA väskor (2 st för fest och 2 st för vardag), en AC, kläder och annat. Och tro det eller ej, men jag har pengar kvar (!). Helt chockad. Och på måndag ska jag unna mig en klassisk massage. Det är jag värd efter all denna shopping ;)
Pengarna kommer mestadels från ett halsband och ett armband som jag gav till mitt ex. När det tog slut mellan oss ville han inte ha något kvar, så då tog jag guldet. Man kan säga att nu efter alla dessa år har jag fått tillbaka mina pengar. Då var det för mig en hel månadslön jag spenderade. Det var det dyraste köp jag någonsin givit någon. Men han blev så glad när jag gav det till honom då, så det var så värt det. Men nu har jag fyra väskor istället haha!
Nu ska jag dra mig ut på nätet och påbörja mitt projekt. Mycket konkurrens men jag har länge letat efter detta, men inte funnit något. Så varför inte göra en själv?
Hugs and Kisses
Emsan
lördag 26 juni 2010
Longing for relaxation

Har äntligen tagit itu med disken som hade växt sig större än diskbänken.
Nu sitter man och renskriver alla föreläsningar man hittills haft tillsammans med Bill Kaulitz röst i bakgrunden (Tokio Hotel).
Om några dagar bär det av till Göteborg där familjen väntar och alla insekter man ska döda och studera.
Planerna inför sommaren är bland annat att vara hemma för att städa, laga mat och fixa lite med huset och trädgården. Ska hjälpa min bror med matten och ta härliga promenader med Phoebe och Kaede (dock inte under samma tillfälle haha!). Planerar även party i Köpenhamn (all night long) och även en dagstur till danmark (den som är sugen får gärna slå en pling till moi). Sol och bad hoppas jag mycket på och glass i stora mängder :D
Måst klippa mig snart. Har gått med detta rufs för länge. Usch!
Längtar till höst för då har jag planerat att färga mitt hår i brunt, svart och lila.
Hugs and Kisses
Emsan
fredag 18 juni 2010
Blommor är inte längre blommor

Nu är man tillbaka i sin härliga lägenhet i Linköping efter fem dagar i Omberg.
En fältstudieresa som jag trodde skulle vara sol, bad och tjöt blev till långa dagar ute på fält för att sen komma till vandrarhemmet för att plugga latinska namn in på kvällen.
Riktigt slitsamt var det kan jag säga, men vädret var underbart och man kom närmare vissa i klassen och jag ångrar inte att jag valde att gå denna kurs.
Även om dagarna och kvällarna blev långa så satt man tms och pluggade samtidigt som lite snack och fnitter kom emellan.
Ser jag kursen som onödig? Ja, lite.
Det är mest för umgänget som jag tar denna kurs.
En vecka har gått. En vecka till väntar sen är det lov i fem veckor.
Vad jag längtar :D
När jag promenerade hem idag märkte jag att min syn på buskar, blommor och träd är annorlunda.
Förut nöjde jag mig med att bara se hur vackra dem var. Nu dyker latinska ord upp i huvudet och jag är nästan beredd att börja nyckla (söka efter släktet och arten på växten). Skolan gör en förstörd och man kan inte längre uppskatta det vackra som finns.
Att bara veta att saker är vackra är längre inte aktuellt. Nu måste man veta allt. Och det är inte alltid så kul.
Hoppas på att min syn på det hela ändras.
Men men...imorn ska jag hämta Kaede. Hon har varit på kattpensionat under dessa fem dagar och jag har saknat henne så. Tror däremot hon inte tänkt på mig. Det var ju så fint där. Rena paradiset.
Sen på kvällen ska vi se om det inte blir utgång. Vore kul med lite sällskap ;)
Hugs and Kisses
Emsan
måndag 7 juni 2010
I will sure miss u

Idag var det dags för att leta golv. Ringde Jasse och sen satt jag, Jasse och hennes granne i bilen och körde mot Tornby.
Tyvärr var golv-affärerna stängda. Antagligen för att det är dagen efter Sveriges nationaldag. Så det får bli en tripp dit imorn om vädret blir bättre.
Karolin tar snart studenten (fredag) och jag kommer sakna hennes närvaro. Kommer sakna våra pluggkvällar, våra middagar och våra promenader kring ån.
Under helgen kommer Cillan sova hos mig då hon hjälper Karolin att packa inför flytten tillbaka till Göteborg. Kommer bli kul att se henne igen. Ska köpa en flaska rött. Frågan är bara vilken sort?
Kaede ska på söndag åka till ett kattpensionat, som jag ska under de närmaste dagarna hinna ta en titt på. Hon ska spendera sex dagar där då jag kommer åka bort till Omberg för sommarstudier.
Har redan packat ner bikinin ;)
Tror inte mamma läser detta men om du gör det, så får du ändå se till att se förvånad ut när du kommer se mig hemma när du kommer tillbaka från Norge på din födelsedag.
Kan ju inte missa din födelsedag ju!
Sen botanik-tentan har jag varit trött. Jag sover de timmar jag ska, utan det är snarare en trötthet som kommer inifrån. Vet inte vad det handlar om men jag försöker ta långa pomenader för att skaka loss mig detta. Nu vankas en sen middag!
Hugs and Kisses
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
