tisdag 27 april 2010

Frihetens ord


Jag tänker inte på dig
Jag saknar dig inte
Jag vill inte veta av dig
Jag klarar mig utan dig

Detta är det jag vill kunna säga vara sanningen. Men sanningen är att:

Jag tänker på dig
Jag saknar dig
Jag vill veta vad du gör om dagarna
Jag vill veta om du tänker på mig
Jag klarar mig utan dig, men jag tärs sönder inuti.

Men jag vet att om du hade brytt dig hade du ringt mig. Och du kan inte skylla på att du inte har mitt nummer för mitt nummer hittar du enkelt på nätet.
Så vill du så kan du. Men jag har väntat och väntat och är nu för trött för att fortsätta vänta efter den kärlek du en gång givit mig och som jag trängtar efter så.
Kommer aldrig kunna förlåta dig för vad du gjort, men jag begär inte mer än ett frivilligt samtal till mig.
Utombords är jag en 22 årig kvinna med en dröm att vara lycklig och frisk livet ut. Inombords är jag fortfarande 13 och väntar på att få höra dig säga förlåt och kanske ett "jag älskar dig".

Hugs and Kisses
Emsan

lördag 17 april 2010

Balans och Harmoni


....Det är fredag kväll.
Många är säkert ute och roar sig på dansgolvet. En del av mig önskar att jag var där nu, men i sin helhet är jag så glad över att bara vara hemma och lyssna på avslappnande New Age-musik, dricka mitt goda kaffe och plugga lite lagom.
Pressen har kommit nu. Allt skolarbete har lagt sig i en klump känns det som fram till juni, då sommarlovet tar start. men egentligen är det inte så hoppressat som man tror sig. Men just därför sitter jag här idag. För att ge mig mitt lugn och stadga tillbaka. Och det funkar hyfsat bra faktiskt.

Gick till tandläkaren för tre veckor sedan. Visade sig att jag hade en hål i visdomstanden och detta kommer kosta mig 1,400 kronor (!). Som tur är har jag kvar min rabatt från i år så jag kan dra av 300 av dem. Det var en liten lättnad. Men nervös är jag för jag har aldrig haft hål tidigare och deras bedövningssprutor verkar inte ta på mig. När jag var yngre fick jag ta fem injiceringar för att bedövningen skulle ta vid. Lite skakis är jag inför nästa besök. Men jag är ju en stor flicka,så det kommer gå bra :)

Klockan är mycket men jag är inte trött. "Råkade" somna tidigare, så det blir la lite spel och kanske ett avsnitt Seinfeld innan mötet med sängen.

Hugs and Kisses
Emsan

Ps. Om jag någon gång får en dotter så ska hon heta Harmony :D

söndag 4 april 2010

Julen är borta, påsken är här.


Dem här dagarna jag hittills varit här nere i Göteborg har varit full av allt möjligt skoj.
Under långfredagen drog och jag och tjejerna ut för att endast dricka lite vin och umgås. Slutade med att man kom hem vid fyra på morgonen. Folk var det inte mycket av den kvällen, men bra var det för då fanns det plats för att skapa en liten dansyta. Elvis, beach boys och Dolly parton var bland annat vad som spelades på "Skål" och wow, vad kul det var. Träffade skumma människor under kvällens timmar, men det var bland annat dem som gjorde kvällen till en toppenkväll :)

Under påsken samlades hela familjen och mormor. Var riktigt trevligt, även om jag sov genom biljardturneringen ;)

Idag skulle jag plugga men det blev visst inte så. Hamna i stan istället med mamma och har kelat med Kaede söta, som dock gjort sönder två tomtedeckorationer som legat framme. Men vem kan vara arg på henne. Inte jag iaf. Men lite besviken är jag allt. Förstöra saker får hon göra hemma i Linköping.

Nu blir det Seinfeld för att sen kanske ta itu med pluggandet ändå...kanske.

Hugs and Kisses
Emsan

söndag 28 mars 2010

Ett plågsamt beslut


Idag vaknade jag och skulle tvätta. Steg upp en halvtimme innan jag skulle ner så jag tänkte ta kaffe medan jag delar upp tvätten. Sätter på datorn för lite musik och inser att tiden på datorn och på min mobil skiljde sig med en timma. Va i....aha, sommartid...ok...tralalala...Aaaaaaah min tvättid!!!! Kuta ner och i med tvätten.
Sen var det dags för akvariet. Har nu insett att jag inte klarar av ett större akvarium. Den ena fisken låg på sidan nere på botten, och detta är inte första gången. Men nu inser jag att det får vara nog. Så nu är dem bosatta i det lilla akvariet och vips så blev den fisken, som förut låg på botten, jättepigg.
Sen var det dags att tömma det stora akvariet på mesta av vattnet. Och det tog sin tid, kan jag säga. Och jag var så fokuserad på att göra klart detta att jag glömde bort tvätten jag skulle hämta en halvtimme försent (!). Men som tur var så var det ingen som hade nästa pass (*torkar svetten från pannan*).
Så efter lovet ska jag lägga ut en annons på Blocket och försöka sälja akvariet. Vet inte hur marknaden är för tillfället, men jag vill bara bli av med eländet.
Det plågar mig dock att jag måste sälja den för jag har lagt ner så mkt slit och sååå mkt pengar på akvariet och dess innehåll. Känner mig lite misslyckad. Jag ville bara fiskarnas bästa och så slutar det i flopp.

Nu har jag packat inför resan hem imorn och har även diskat så jag slipper göra allt imorn innan jag drar.

torsdag 25 mars 2010

Doftljus och potatis


Snart är det helg och sen åker jag hem till min kära familj :)
Kaede ska med och känna på vårvädret lite smått.

På lördag är det Earth Hour. Därför måste doftljus inhandlas. Och när jag ändå är på kan jag lika väl köpa mat för månaden och mat till mina djur.
Nu fan blir det dags att ta till med hårdhandskarna. Vem tror jag att jag är egentligen? Usch.
Jag har bara slösat och slösat på sådant som inte har ngt värde och sen är pengarna slut och man mår dåligt. Nu blir det vändning!

Idag är det våffeldagen, vilket jag blev påmind om när jag stod och stekte pannkakor. Det var bara att steka klart för att sedan vandra ner till stan och träffa Karro, som bjöd mig på våffla. Mums!

Hugs and Kisses
Emsan

lördag 20 mars 2010

Don't you just LOVE weekends


Igår började de nya kurserna. Inser att böckerna får följa med mig under lovet. Men hellre att vara i fas än sitta och gnälla i slutet att vi haft för lite tid på oss.
Igår var jag hos Karro. Hon hade lagat mat och jag tog med mig snacks och dricka, samt olika spa-produkter.
Hela kvällen gick åt till oss och det var bara att slappna av. Riktigt härligt. Och sen upptäckte vi Lily Allens härliga röst och sång :)
Skulle aldrig köpa en skiva av henne dock, då hon utnyttjat sitt kändisskap med alkohol och droger. NOT acceptable!! Den som inte kan uppföra sig ska inte heller ngt ha.

Kaede väckte mig som vanligt någon timma innan jag ville upp, vilket ledde till att jag gick upp och duschade för att dra ner till affären och handla inför ikväll. Då blir det utgång, men först lite förfest hos mig med drinkar, musik och skratt :) Kommer bli kanon!

Nu ska det pluggas och planeras.
Snart drar jag hem till Göteborg för en lång visit, med Kaede närvarande, och det ska bli så härligt. Ses då!

Hugs and Kisses
Emsan

"I wanna be rich and I want lots of money..." - Lily Allen

torsdag 18 mars 2010

Live your dreams and it will be your reality


Efter de hemska tentadagarna som varit nu med oväntade "överraskningar", har jag nu sansat mig och påbörjat den nya perioden bra.
Lägenheten är ren och all gammal skit är borta. Duschade riktigt länge och kom ut som en ny och fräsch människa med hy och hår som sammet =)
Mina naglar är gjorda och Kaede har fått sig en härlig dusch och halva sin päls avkammad.
Helgen väntar och det kommer bli en härlig helg, där både spa-kväll, party och avslappning är närvarande.
Kom precis hem från bion tms med Lisen och Peka .Vi såg "Alice i underlandet", vilket var en helt ok film. Det gav inte något särskilt men sen jag var liten har jag alltid älskat den tecknade att det var en självklarhet att gå på denna. Tyckte den var skön, men blev lite besviken i slutet. Det kändes som en blandning av Narnia och sagan om ringen (fråga mig inte varför).
Men det e nog bara jag. Ska alltid klaga på ngt haha.

Nu ska jag kolla isdrinkar och se på ett avsnitt Seinfeld innan jag drar mig till min härliga säng.
Go'natt

Hugs and Kisses
Emsan