Förutom att jag är förkyld, vilket jag skyller helgens bravader på, så känner jag mig mycket bra. Är så glad. Och det hela är tack vare återvinning och återanvändning.
Efter ett tag i kursen "Miljövård" så började jag ifrågasätta min vardag.
Har alltid haft en tanke kring miljön, men inte riktigt handlat efter tanken. Men idag försöker jag göra så mycket jag kan, och jag mår bra av det också. Ett stort plus.
Istället för att lägga allt skräp i soppåsen så sorterar jag bort äggkartonger och annat.
Sen har jag varit duktig och ringt upp en person på blocket för att köpa en kontorsstol. Hade aldrig gjort det förut för jag har liiite bacillskräck. Men efter att ha skrubbat hela stolen så kommer jag att må sjukt bra. Återanvänding!!!
Däremot var jag dum nog att slänga skor som knappt använts istället för att lämna det hos Svenska kyrkans insamling. Det är jag inte så glad över, men nu är det gjort så...
Så imorn har jag en stol innan jag har ett skrivbord. Men jag är himla nöjd och nu ska jag sätta mig ner och njuta av min cosmopolitan (tidningen).
Hugs and Kisses
Emsan
måndag 14 februari 2011
söndag 6 februari 2011
Diarré, avfall och brunt hår

Inatt blev det ingen sömn åh nej. Lilla stackars Kaede hade diarré hela natten och självklart vill hon inte göra detta behov i kattlådan så det blev för mig att torka och skura ett antal ggr under nattens timmar. Hon fick även en härlig dusch för det var inte mysigt att ha henne liggandes vid mitt ansikte i sängen hehe. Är såå glad att hon älskar vatten :)
Idag drog jag ner till stan för att boka tid hos frissan. Det är dags för en förändring! Fick dock panik när jag såg priset. men hellre färre sedlar i plånboken än att jag skulle gå till min förra frisör. Får bara hoppas denna är bra. hoppas hoppas...
Nu ska det lagas mat och sen ska det bli lite plugg med Sam Tsui i bakgrunden!
Hugs and Kisses
lördag 5 februari 2011
Finns det någon fisk i sjön?
Två veckor har nu gått och Kaede är hemma igen!
Har saknat henne så enormt mycket. Har gått så lång tid att jag drömt att hon inte skulle känna igen mig då vi skulle träffas igen (Det var mer betydelsen av drömmen. Drömmen var själv var av helt annat stuk).
Men nu är hon hemma och hon är keligare än någonsin. Tyvärr har det inte blivit så mycket plugg gjort dock men nu måste Kaede prioriteras som nummer ett.
Har inte blivit så mycket utgång heller må jag säga. Men om man läste mitt förra inlägg så kan man förstå varför. Däremot har jag och mina vänner haft tacos-kväll och även gått ut för att äta god mat för att sedan vandra hem och äta ananaspaj (!).
Klockan är mycket, mitt te är slut och mitt tålamod försvann med statistik-helvetets jävla uppgifter som inte vill mig väl. Dock måste jag säga att jag saknat matten så oerhört mycket (jag vet, jag e en nörd).
Min mormor frågar mig hela tiden om jag hittat någon kille här i linkan. Och varje gång måste jag göra henne besviken med ett "nej". Kanske är dags att leta? Finns det någon där ute? Jag har insett att jag inte har någon aning om vad för typ som jag är ute efter. Får la gå ut och leta. Men först ska jag färga håret :D
Hugs and Kisses
tisdag 1 februari 2011
Välkommen kaffe!
Har nu vaknat upp från två veckors skit.
Och när jag skriver skit så kan jag inte sluta småfnittra för det är just det som varit problemet. För två veckor sedan började jag med förbränningskapslar som innehöll sjukt mkt coffein. Det var så kraftigt att hela jag skakade praktiskt taget hela dagarna och jag visste inte vad jag skulle göra med det hela. Jag städade, jag handlade, jag tränade, jag kunde inte sova på natten och jag gick inte ner ett skit (!). Men något som gjorde mig riktigt irriterad var att jag fick förstoppning. Okej, tänkte jag och drack mer och mer vatten. Slutade med att jag befann mig på toarummet mer än i vardagsrummet. Men endast nummer 1 ville visa sig. Blev liiite bitter.
Sen dess har jag mått skit. Trodde inte det var förstoppningen, utan trodde att en depression skulle inkomma. Det kändes som jag var i en dimmig dröm hela dagarna och jag hade ingen lust till att göra något uppiggande. För några dagar sedan slutade jag med kapslarna.
Det blev en stor tröst när jag igår fick en fungerande mage igen och världen runt mig började klarna. Haha, att lite förstoppning kunde få en att må så psykiskt dåligt. Och ÄNTLIGEN har jag tagit mig första kopp kaffe på två veckor. I'm so happy!
Nu ska det sovas gott och imorn är en ny och underbar dag :D
Hugs and Kisses
Emsan
tisdag 25 januari 2011
Empty room
Idag hade jag en man hos mig :D
Måste ju ha lite sällskap nu när Kaede inte är här haha!
Idag vandrade jag till djuraffär'n då de skulle ha 50% rea på massa kattvaror bl a. Men som vid varje rea-tillfälle jag går på så lyckas jag köpa med mig saker som inte var rabatterade hehe. Men jag e glad ändå. När Kaede kommer hem så har hon nya leksaker (inklusive en som låter). Har så dåligt samvete att jag lämnat henne så länge. Fan, jag får ändra mitt tankesätt då jag i framtiden får barn. men det blir inte på ett tag. Först måste jag ta tag i mitt eget liv och hitta en kille som passar mig. Hittills har jag bara funnit ostabila killar. Till och med min mamma håller med mig, men jag vet inte vad det är som gör att de dras till mig. Egentligen borde jag samarbeta med en terapeut så att nästa gång som en kille stöter på mig så istället för att ge mitt nummer så ger jag honom terapeutens haha!
Nej, usch vad negativ jag har varit på sistone. Försöker dölja, men det går inte för tillfället. Har knappt hunnit tänka på skolan. Och jag saknar Kaede ngt otroligt. Hon är min värld. Men snart är du i min famn :)
Hugs and Kisses
Emsan
måndag 24 januari 2011
Sömnlös i Linköping
Idag skulle jag ha massa män hos mig :D Tyvärr blev en sjuk så det blev inte av.
Men samtidigt som jag ville att de skulle komma hit så var det skönt att de inte kom.
Inatt kunde jag inte sova pga halsbränna och i morse så kändes det som jag skulle spy om jag rörde mig en millimeter! Det blev många falska alarm med huvudet i toan innan jag sa till mig själv att skola idag kanske inte är ett smart val. Så istället har jag varit hemma och druckit vatten och försökt lugna magen.
Har varit vaken sen fyra i morse och har då haft några timmar på mig att låta tankarna gå fritt. Men dem tankarna håller jag tillfälligt för mig själv för dem är inte helt bearbetade. Men en sak som jag vet är att jag är skorpion. Jag föddes skorpion och kommer dö som skorpion (även om detta tecken inte riktigt någonsin tilltalat mig).
hugs and Kisses
Emsan
söndag 16 januari 2011
Singel, fet och fattig

Ett nytt år, en ny början och återigen dags för skolan att komma in i vardagen.
Loven som varit spenderade jag i kära Göteborg tillsammans med min älskade Kaede.
Stackars liten. Hon fick pendla från hem till hem och kunde inget göra. Under juldagarna bodde jag i Bifrost i min brors lägenhet. Därefter bodde jag och Kaede hos Leo i Kortedala och det var planerat att vi skulle vara där hela lovet. Tyvärr insåg jag att det inte skulle funka mellan oss två, så några dagar senare flyttade jag och Kaede tillbaka till bifrost.
Under lovet har Kaede och jag gått upp i vikt, så nu sitter vi här uppe och lever på soppa och nudlar (och lite pannkaka haha). Min viktuppgång har att göra med den frånvarande träningen och mammas mat plus lite fika då och då. Kaedes viktuppgång skedde hos Leo. Vet inte varför men Kaede matstrejkade de dagarna vi var hos Leo och vägrade äta kattfoder och dricka vatten. Så istället blev det mjukmat och kattmjölk och en mage sågs dingla under hennes päls varje gång hon gick mot matskålen haha!
Inga nyårslöften, förutom att må bra. Däremot ska jag se till att skaffa ett helgjobb. Vill kunna köpa lite saker till lägenheten och samtidigt kanske en väska eller två till mig, utan att jag ska behöva ta från matpengarna under månadens gång. Och som det är nu så har jag inte ens råd att spara undan lite pengar.
Dagen idag har inte gått som väntat. Men ändå är jag förvånansvärt glad. Däremot är jag lite seg. Men det tror jag har att göra med det långa lovet. När jag sedan kommer igång med plugget så börjar jag fungera igen ;)
Och nu när man är singel igen så får man väl se till att gå ut och roa sig...kanske.
Nej, klockan är halv nio på kvällen. Dags för lite ansiktsmask, aceton, nagellack, handkräm, fotkräm..ja, hela kittet! Man vill ju vara fin inför första dagen imorn :)
Sen vill jag bara säga att för er som jag inte träffat under lovet så är jag hemskt ledsen att jag inte kontaktat er. Men efter uppbrottet med Leo så var jag inte på ett humör som kan visas offentligt. Förlåt mig.
Hugs and Kisses
Emsan
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
