Helgen har varit trevlig.
Har varit duktig och faktiskt pluggat och tro det eller ej så har även ett träningspass lyckats komma emellan. Måste börja träna igen. Man mår ju så bra av detta :D
Så mer träning och mer plugg. Såg idag tentan (från 1 år tillbaka) som ligger uppe för zoomorfologin. Kändes som en stor stenbumling föll över mig och mina kroppsdelar låg utspridda på golvet. Hur kan man göra en sådan tenta? Menar dem allvar?
Visst brukar man vara nervös för kommande tentor, men denna är jag inte nervös för...den är jag RÄDD för. Har inte pluggat mycket innan, utan jag började denna helg (!).
Usch och blä :(
Men något som är positivt är att lägenheten är städad och fin (om man inte ser disken), jag är ren, min katt är nyduschad och har en glänsande päls :)
....Shit! Försöker tänka positivt men det enda jag får fram i huvudet är en oskriven tenta och examinatorn som bara skakar på huvudet. What to do? :S
Hugs and Kisses
Emsan
söndag 21 november 2010
fredag 19 november 2010
Kan katter känna av andar?
Det har nu gått tre nätter sen jag försökt bli av med denna ovälkomna gäst.
Första natten var som vanligt hemsk. Kändes som någon låg bredvid mig hela natten,varav jag repeterade orden som skulle få denne att förstå. Tänk om den inte skulle försvinna? Skulle man våga anlita ngn? Mitt hopp var inte stort när jag satt i skolan dagen efter.
Men natten efter det och natten till idag har varit väldigt lugna. Jag känner ingen liggande vid mig i sängen och jag känner mig inte iakttagen. Något som jag inte insett tidigare är att det hela tiden legat en tyngd i lägenheten. Jag känner mig mer avslappnad.
Nu är det för tidigt att säga att denna ovälkomna gäst lämnat lägenheten. Orden jag, vid mitt tidigare inlägg nämnt, använt måste sägas varje kväll en vecka framåt.
Men jag är ändå så glad att jag kunnat sova och riktigt sträcka ut mig i sängen. Till och med Kaede finner mer intresse av sängen nu. Men det behöver inte ha med detta att göra.
Nu ska det pluggas lite innan jag slutar mina ögon.
Hugs and Kisses
Emsan
Första natten var som vanligt hemsk. Kändes som någon låg bredvid mig hela natten,varav jag repeterade orden som skulle få denne att förstå. Tänk om den inte skulle försvinna? Skulle man våga anlita ngn? Mitt hopp var inte stort när jag satt i skolan dagen efter.
Men natten efter det och natten till idag har varit väldigt lugna. Jag känner ingen liggande vid mig i sängen och jag känner mig inte iakttagen. Något som jag inte insett tidigare är att det hela tiden legat en tyngd i lägenheten. Jag känner mig mer avslappnad.
Nu är det för tidigt att säga att denna ovälkomna gäst lämnat lägenheten. Orden jag, vid mitt tidigare inlägg nämnt, använt måste sägas varje kväll en vecka framåt.
Men jag är ändå så glad att jag kunnat sova och riktigt sträcka ut mig i sängen. Till och med Kaede finner mer intresse av sängen nu. Men det behöver inte ha med detta att göra.
Nu ska det pluggas lite innan jag slutar mina ögon.
Hugs and Kisses
Emsan
tisdag 16 november 2010
Du är inte välkommen här

Datorn lägger helt plötsligt av även om alla sladdar är ikopplade, mobilen börjar helt plötsligt lysa (endast hemma), Kaede ger mig mng blickar, men inte på mig utan bredvid, och jag vaknar upp av rysningar och att det står ngn framför mig. Men det är ingen där.
Jag kan känna av ngn i närheten och det är obekvämt. Fick till slut panik och ringde kära mamma. Man kan säga att mamma och jag har samma tankesätt, men har olika metoder.
Detta har pågått ett tag nu, men jag har nog aldrig riktigt tänkt på det mer än att det finns ngn här. Det var inte förrän mamma frågade, som jag tänkte på att den söker närhet. Och den är egentligen inte elak. Men obekvämt är det och nu ska den ut (snällt men bestämt).
Har nu tänt lite levande ljus och sagt ngr ord. Känslan är fortfarande kvar, men detta är bara början. Känner också att min energi idag inte är den bästa för detta.
Mamma, sa att man inte ska visa rädsla. Men det har jag dock gjort. Men inte för att jag är rädd för att den ska göra mig illa. Rädslan är mer för om denna person är ngn jag känner. Skulle jag på ngt sätt få reda på att det är det så skulle det vara smärtsamt.
"Gud är kärlek
Kärlek finns här
Du är inte välkommen här"
Hugs and Kisses
Emsan
söndag 14 november 2010
Minnen

Kaede är nu en vuxen tjej. Men slutar dem växa efter att de intagit sin vuxna ålder? För i dagsläget är hon fortfarande liten och informationen jag fick när jag köpte henne var att hon skulle bli en alfahona (storleksmässigt) då hon var en av de första som kom ut ur mammans mage.
Men hon är söt ändå. Riktigt söt faktiskt.
Sitter och lyssnar på gamla disney-låtar och minnen dyker upp :)
Tänk vad barndomen skulle vara tom på minnen om inte dessa underbara filmer fanns. Vår familj älskade dessa filmer. Våra bästa stunder var framför TVn.
Djungelboken har jag aldrig tyckt om. Vet inte varför, men så har det alltid varit. Däremot "Lilla sjöjungfrun", "Skönheten och Odjuret", "Micke och Molle" och "Tarzan" är ngr höjdare. Och "Pocahontas"...tänk att jag höll på att glömma denna vackra och starka film.
Skulle jag få en stor mängd pengar, skulle jag köpa dessa klassiker. Dem går aldrig ur tiden. Tror också att det skulle gillas att se på då man är riktigt gammal och inte kan gå upp ur sängen. Det skulle jag vilja.
Nej, usch. Dags att plugga igen. Men disney-låtarna får vara kvar i bakgrunden hihi.
Hugs and Kisses
Emsan
lördag 13 november 2010
I kläm mellan två pitbulls
Imorgon ska det åkas skridskor och det ska bli så kul.
Undra hur många ggr man ramlar på sin lilla rumpa? hihi!
Om jag finner det kul, så kommer jag nog vistas där fler ggr denna vinter :)
Idag gjorde jag en god middag på lite fiskfiléer (lax, kolja och hajmal), curry, blandade grönsaker och matlagningsgrädde, fiskbuljong, kryddor och ris. Mkt gott blev detta och jag lyckades spara undan lite till morgondagens lunch.
Brukar inte äta lunch, men imorn ska ostmackor bland annat tas med till fikapausen under skridskoåkningen. Gott!
Drömde en hemsk dröm där Kaede hamnade emellan två pitbulls som bråkade. De slog sina käftar ihop och då kom Kaedes huvud i kläm. Men hon klarade sig som tur är. Lite bitter är hon dock på mig nu i verkligheten då det är sent och lampan fortfarande är tänd. men jag kan inte sova. Eller snarare att jag inte vill sova. Har inte KUNNAT sova då det känns som jag inte är ensam i min lägenhet. Kaede vill inte att jag ska vara i badrummet (så fort jag går in springer hon in och mjauar, men slutar mjaua då jag gått ut) och då hon ligger och vilar kan hon helt plötsligt kolla på ngn punkt bredvid mig. Nej, detta är kusligt.
Nej, nu får jag väl dra mig. Imorn ska en toasits hämtas från posten, lite saker till fika ska inhandlas och lite plugg ska göras innan jag och Sandra vid fyra-tiden drar ner med våra skridskor och har det riktigt trevligt.
Hugs and Kisses
Emsan
torsdag 11 november 2010
Den lilla flickan inom mig

Spännande, spännande, spännande...nervöst...det kittlar i min mage!!!
Helgen om två veckor kommer jag spendera här i Linköping, men med min snygging vid min sida :D
Är så nervös. Två veckor går fort. Och jag måste göra en riktigt rejäl städning innan dess. Och fylla kyl och frys med massa gott. Kanske köpa en flaska rött och lite ost.
Förstår inte hur han kan tycka om ostar men inte vin. Det är ju en så god kombination! Nej, detta ska ändras på ;)
Under förra helgen bjöd jag mina vänner på vin och ost bland annat, som tack för hjälpen (tapetsering av mitt rum). Såg det också som ett test på vad för ostar jag kan köpa till hans framtida vist. Men usch, vad blåmögelost smakar skit! Kan inte påstå annat. Däremot fann jag tycke för en vitmögelost som jag definitivt ska inhandla till denna speciella helg.
Tyvärr missar jag maskerad-partyt för baljans personal. Tänkte inte alls på att det var just den helgen :( Men det är alltid något som hamnar i kläm.
Nu ska det skrivas ut en laborationsrapport med lite julmusik i bakgrunden. Blev jättechockad när en julskiva innehöll Westlifes version av ABBAs "I have a dream". Det är ju ingen jullåt!
Jaja, jag ska försöka vara snäll så att Jultomten ger mig det jag vill ha till jul.
Hugs and Kisses
Emsan
söndag 7 november 2010
Ett extra slag för dig
Mitt hjärta slår ett extra slag när jag hör din röst.
Mina ben ger vika då jag tänker på att jag snart ska vara i din famn igen.
Låt oss bara hoppas Kaede godkänner dig haha. Men det är nog inga problem.
Natten kommer in snart och det är dags att sluta ögonen.
Har äntligen hittat en nattcreme till ansiktet. Känns bra på, men för tidigt att säga ngt än. Men Yves Rocher har bäst produkter och jag litar på deras råd.
Tapeten är nu på tack vare samarbete med goda vänner.
Under veckan sätter jag på listerna så rummet nästan blir komplett.
Sen fattas bara ett bord och något som jag ska testa är stora krukväxter. Jag lyckas alltid ta död på mina växter, men jag är redo att testa på nytt. Detta ska gå :)
Nu ska jag dra mig in i drömmarnas värld. Hoppas jag inte har träningsvärk där också. Det tycker inte jag att jag har förtjänat.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
